måndag 19 oktober 2009

Tjugoandra dagen

Pratade precis med Kristian och nu håller han på att få ett nervsammanbrott, han vill ut från isoleringen eftersom Ludvig inte lyssnar på något vad som sägs, han gör ingenting själv utan vill ha hjälp till allt så nu är nog gränsen nådd för Kristian. Jag ska ta över imorgon, i värsta fall får jag väl sova med munskydd :-)
Ludvig var ganska pigg när jag kom i förmiddags och de satt och byggde med lego. Sonden satt kvar och de ökade maten i den. "Lektanten" kom och Ludvig sken upp som en sol, han hoppade ner från sängen och lekte en stund med henne men sen blev han trött i benen och sen i ryggen och då ville han upp i sängen och vila. Det gjorde inget för de fortsatte att prata trots att han satt i sängen. Han pratade om legoland, och om lalandia, att man kan gå från lalandia till legoland och att vi ska dit på nästa semester. Hans minne sitter kvar :-), han berättade om Västervik, där vi var i somras och faktiskt så kändes det lite som den gamla Ludvig just då. Han blev ganska trött och däckade vid två och sen så sov han till 17,30 så jag förstår att han inte sover nu. Han fick blod idag för blodvärdet var under 90 så det kan också göra att han blir lite piggare.
Just nu fick jag reda på att han ligger o snörvlar och nyser, hoppas av hela mitt hjärta att det inte är jag som har smittat han med min förkylning. Läkaren sa faktiskt att det var okej att vara där om jag bara var förkyld och inte hade feber och hosta men jag får ändå dåligt samvete att veta att det är jag som har smittat honom, som om han inte har nog ändå...
Nu ikväll kom Susanne hit och tog en fika och så hade hon alla smarriga kakor med sig som hon har bakat till Noras kalas, WOW
Nu ska jag gå o lägga mig och få krafter för att ta över på sjukhuset imorgon.
Godnatt alla!

1 kommentar:

  1. Lycka till på sjukhuset Madde - skönt för er båda med ombyte gissar jag. Det låter finfint att Ludvig lämnar sängen lite i alla fall. Idag fick jag ett brev från Tobiasregistret och hjärtat slog ett extra slag - tänk om jag kunde få hjälpa någon!! Men det vara bara en bekräftelse på att jag var registrerad...

    Kramar från Karin

    SvaraRadera