onsdag 13 januari 2010

Energibov

Idag har jag tillbringat säkert två timmar i telefon, köer, olika ställen för alla skyller på varandra om vem som gjort fel.
Igår fick vi ett kravbrev på en räkning som vi inte ska betala, det är sagt att vi inte ska göra det. Eftersom vi ändå har fått räkningarna hem till oss så har jag sagt att vi kan betala dem så länge och så kan vi få tillbaks pengarna sen men nej det ska ni inte behöva göra sägs det.
Nu ligger där tre räkningar i Internetbanken som inte är betalda och varje gång jag har ringt om det så sägs det, ja men jag fixar det.
Igår när kravbrevet kom blev jag rosenrasande, jag jobbar på bank och det är nog inte så populärt om jag kommer tillbaks med betalningsanmärkning.
Jag ringde tillbaks idag och fick ett annat nummer som jag skulle ringa och dit ringde jag. Efter en kö på 20 minuter så kom jag fram till en helt underbar handläggare som hade full förståelse och stoppade kravbreven (det var fler på väg ut) eftersom jag inte ska betala något men tyvärr var det inte de som hade med avdrag att göra utan jag skulle vända mig till någon annan som jag fick numret till. I varje fall så kändes det tryggt att höra att de skulle ta bort kraven, det jag skulle göra var att ringa det andra stället och be dem skicka underlag för avdragen.
Jag ringde det andra numret och pratade även där med en jättetrevlig person och som verkligen ville hjälpa till. Nu har jag skickat ett långt mejl till henne med alla uppgifter som behövdes och hon fick även mitt nummer om det saknades något.

Jag blir bara så trött att själv behöva dra i sådana saker som andra har sagt att de ska göra eller som är deras uppgift. Jag har skaffat de underlag som behövs, har även lämnat över dem men ändå så var det två timmars arbete idag. Det är ju tur att Kristian är hemma och kunde ta barnen för det hade varit omöjligt att ta den tiden ensam med dem.
Det är tur att man själv är vaken och kan ta tag i saker, där är säkert många som helt förlitar sig på andra.
Tråkigt när det blir så men vi borde väl vara vana vid detta laget :-)
Ska inte klaga, är så glad att jag slipper min betalningsanmärkning. Man ska vara glad och tacksam för det lilla här i livet :-)

Jag körde iväg till All frukt idag, de har flyttat in i Favörs gamla butik och hjälp vad stort det har blivit. Det är ju inte bara frukt och grönsaker längre, det har ju blivit en hel livsmedelbutik.
När jag kom hem så var barnen ganska rastlösa och höll på att riva huset så vi bestämde oss för att köra och slänga alla tidningar och papperskartonger som vi har samlat på oss och då passade vi på att göra det hemma vid farmor och så gick vi upp till henne och drack kaffe.
En riktigt skön paus från hemmet och Ludvig blir så nöjd av dessa små utflykter. Han blev ju så extremt åksjuk förr så när han nu får åka bil så blir han överlycklig. Tänk att kunna glädja honom med så lite :-)

1 kommentar:

  1. Javisst spenderar vi alla en hel del onödig tid i telefonen. Jag har också fått en del underliga påminnelser. Tyvärr begick jag misstaget att delta i undersökningar som skulle ge såååå många presenter och pengar. Haha, snacka om blåsningen!

    När vår son började på Nordea (är det där du jobbar) så bytte vi från swedbank till Nordea. Had ejag vetat vilka problem detta medförde hade jag snällt stannat kvar. Fy vilket jobb jag lade ner. Nu är vi för alltid Nordea-kunder.

    Tankekramar från Mittskepp 15

    SvaraRadera