fredag 8 januari 2010

Vinterlek i -10 grader





Barnen vaknade redan innan fem i morse men det var ingen som var villig att stiga upp då, det värsta var att de triggade varandra för när den ena skrek så hörde den andre det och satte igång. Stackars grannar som säkert skulle upp och jobba. Vi försökte med det mesta och till slut så somnade de om men Ludvig vaknade igen vid sju och Nora kom upp närmre åtta.

Jag fixade lunch till barnen och sen körde jag till Mobilia, vi var sugna på fisk och de har så fin färsk fisk på Malmborgs. Vi vet att kokt lax går hem hos barnen, en av favoriterna.

När jag kom hem hade de ätit klart, tagit det lugnt en stund med en film så då passade det bra att ta på oss och gå ut i kylan. Det kändes faktiskt inte så kallt som det var för solen var uppe och det var ganska vindstilla. Vi tog pulkan med oss ut och Ludvig njöt medan Nora mest var rädd för den. Kristian drog Ludvig upp och ner i backen, tur att det inte var så stor backe :-) Hade Ludvig varit frisk och ha bra balans så hade han själv fått springa i backen, det har han gjort förr :-) men nu fungerar det inte riktigt. Vi blev glada bara när han reste sig själv från pulkan.
Kristian tog sats och sprang som bara den, först på plant och sen ner för backen och då blev det lite för hög fart så Ludvig vurpade och landade i snön, som han skrattade :-) Det såg så roligt ut och det var synd att kameran inte var uppe från sitt fodral. Han skrattade och sa att detta var så kul. Vi klarade av att vara ute i knappt en timme sen bet det härligt i kinderna. Min näsa är ganska öm fortfarande vid sådan här kyla. Alla nervtrådar är nog inte helt ihopläkta sen vurpan i trappan och näsoperationen.

Jag lägger in lite bilder från vår dag i kylan :-)

3 kommentarer:

  1. Javisst var det kallt idag, och mer ska det väl bli imorgon.
    Morris tassar blöder när han är ute så vi får ibland göra små "skor" till honom.

    Men visst var det vackert här i Tygelsjö idag!
    Förvisso kallt, men så uppfriskande.

    Vi får väl se om vi kan ta oss ut en stund imorgon.

    När du skriver om barnens pulkaturer så blir jag såååå nostalgisk. Tänker på glada underbara tillfällen med våra egna små!
    Nu vill vi gärna ha barnbarn!

    Kram på er
    Mittskepp 15

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Visst är det mysigt med snö och pulkaåkning! Lite trist i dessa regioner är bara att det nästan alltid blåser så kallt! Idag ska vi gå och se Doris & Knäckebröderna! Det är bara Olivia och jag som ska gå och det ska faktiskt bli skönt att få en paus från min superenergiske son och allt vardagsbestyr ett tag! Nästa lördag är det Disney on Ice och efter den helgen kommer min älskade make äntligen hem igen! Det är dryga 4 veckor han är borta och jag är helt slut! Har haft migrän också några dagar, vilket inte gör vardagen lättare eftersom barnen ändå kräver sitt och dagis har varit stängt så mycket!
    Beklagar mig lite för att du ska få en liten paus från dina egna problem ett ögonblick! :-)

    Stor kram och trevlig helg!
    Annika K

    SvaraRadera
  3. Annika, vad mysigt att gå och se på Doris. De är Ludvigs favoriter och nu börjar även Nora titta mycket på dem. Vi har sett dem två gånger och Ludvig har varit lika förtjust båda gångerna. Vi hade också biljetter till Disney on Ice, vi köpte dem innan vi visste om det skulle bli en BMT eller inte men nu fick vi sälja dem men det gör inget, vi väntar tills nästa år :-)
    Jag hoppas du mår bättre nu med migrän och annat.

    Kram

    SvaraRadera