tisdag 5 januari 2010

Varför får jag inte åka och titta på fiskar?

Natten var ganska stökig och Ludvig hamnade i sitt mantra, jag är törstig och varje gång vi skulle ge honom dricka så knöt han händerna och sa jag är så trött. Den ena gången så hällde han ut en hel mugg med vatten i sängen vilket gjorde att vi fick ta upp honom och byta pyjamas och sängkläder och det var inte populärt.
Efter en timmes mantra tog han äntligen vattnet och så var han på toaletten och därefter så somnade han.
Barnen vaknade vid halv åtta och visst det är väl normaltid om man bara hade sovit okej under natten.

Jag körde iväg till Mobilia och fixade insats till min filofax. Det var när jag skulle skriva upp läkarbesök jag upptäckte att det var nytt år och att min kalender inte var uppdaterad. Brukar annars köpa ny i okober/november.
Jag köpte lunch med mig hem till oss och farmor och farfar som hade hunnit komma medan jag var iväg. När vi hade ätit så skulle Kristian och farfar iväg och titta/köpa fiskar till akvariet och djurvännen Nora är inte sen att hänga på till djuraffären.
Medan de var iväg så bakade vi andra cupcakes med dumlekolor i, behöver jag säga att de blev goda :-)

Väl hemma igen så drack vi kaffe och åt muffinsen och sen var det dags att sjösätta de nya fiskarna och då reagerade Ludvig på var de andra hade varit och då kom världens utbrott.
Varför hade inte han varit med och tittat på fiskar, får jag aldrig mer titta på fiskar osv. Puh ha vilket utbrott, vilket liv och det har kommit på tal ganska många gånger sen under eftermiddagen. Tror att på sen eftermiddag så uppfattade Ludvig vad vi hade sagt varje gång, att så fort han är frisk och inte äter alla mediciner så ska han få åka och titta på hur många djur han vill, vi kan åka precis var han vill. Tror han längtar efter Mobilia, synoptik, McDonalds och BR, det var de ställen vi var på efter vi hade varit på dagvården i Malmö innan BMT:n.

Nu ikväll så fick barnen kvällsmat däruppe framför tv:n och själv ska jag och Kristian sätta oss i soffan när barnen har lagt sig och äta Jansson och fira Trettondags Afton och bara njuta av lugnet :-)

Imorgon ska tomtarna och granen ner, ljusstakarna får stå ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar