lördag 9 januari 2010

Lördag-lördagsgodis

Ludvig är mycket medveten om veckans dagar, han rabblar de många gånger per dag. Han påpekar vilken veckodag han fyllde år förra året, vilka dagar han gick på simskolan (det är mer än ett år sedan han slutade där), vilken dag vi åkte hem från semestern i somras, vilken dag det var julafton (förra året 2008) osv.

Idag så sa han, vilken dag är det. Det var fredag igår och då är det ju lördag idag och då får man lördagsgodis. Konstigt men vi har aldrig varit strikta med lördagsgodis, han har fått godis nästan när han har velat eftersom han aldrig har varit så intresserad av det. Annat är det med snuttan Nora, hon är mycket intresserad av godis, kakor och glass så henne får man passa :-)

När vi hade ätit middag så var det dags igen, får man inget godis?
Han är väldigt kräsen när det gäller godis, det har alltid mest varit choklad för hans del. Just nu är det popcorn som gäller men idag tog jag fram lite Pez, Palle kuling choklad och en Zoo tablett ask. Vad har han ätit, jo 1/4 choklad, två tabletter och en paket Pez. Tror nog att det är mest känslan av att få lördagsgodis, det är inte lika roligt att äta det.
En sak har vi upptäckt att han gillar och det är Haribos små gelénallar så ni som vet var man hittar att köpa dessa små påsar får gärna berätta :-) Ludvig får inte äta lösgodis pga bakterier så allt måste vara i påse.


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Råkar vara Robbie´s favorit med de där nallarna.
    Man brukar kunna hitta de i affärer med lite "utländskt" ursprung.Eller de afärer som säljer mycket tyska produkter... Finns en affär på Lindängen som brukar ha sådana. Är det någon ni känner som ska åka till Tyskland med färjan så finns de alltid där i stora förpackningar. Kanske Lidl också har dem?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Godis - ett bra ämne för kommentarer, tror jag :-) Jag känner igen det där med att skriva, och veta att folk läser men utan att säga "pip". Jag är glad om jag kunde hjälpa till med kommentarlyft!! Jag tror nästan helt säkert att nallarna i liten påse finns i godisbutiken i Limhamn - mitt emot videobutiken men lite närmre Järnvägsgatan och Limhamns centrum.

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen, ska ut och kolla till nästa vecka. Hade varit kul att få omväxling i godiset :-)

    Kram

    SvaraRadera