söndag 31 januari 2010

Semesterplanering




Ludvig har pratat väldigt mycket om Astrid Lindgrens Värld de sista dagarna. Han har berättat i detalj om vilken ordning vi såg de olika föreställningarna och vilken ordning vi tittade på de olika sagorna. Så idag beslutade vi att det kanske är läge att åka dit igen för att stilla hans nyfikenhet och kanske få honom att känna sig bättre genom att besöka där vi var som något av det sista innan sjukhustiden.
Nu är det gjort, den 21 juni åker vi dit igen och denna gången ska vi vara där två dagar, förra året var vi där bara en dag. Detta året får vi ta det lite lugnare och ta det på två dagar.
Han frågade idag om vi skulle dit igen och när jag svarade ja så sa han direkt när? I juni svarade jag och då svarade han det är månaden innan juli och månaden efter juli då är det min månad, augusti. Så sant så...då kom följdfrågan, vilket datum ska vi åka. Så vad tror ni vi kommer få höra ett bra tag framöver nu?

Jag och barnen bakade chokladbollar till fikat när mormor och morfar kom. Det var roligt att baka något där Ludvig kunde få vara med och slicka vispar och skålar :-) Barnen hade kul och det bästa var när de fick vars en visp :-) När vi har gjort muffins har han inte kunnat slicka eftersom det är råa ägg, det får han inte äta.
Mormor och morfar kom, då åt vi lite lunch och sen blev det fika.
Kristian tog barnen med sig ut medan jag städade undan efter lunch och fika. Ludvig var inte ute mer än en kvart, sen frös han så han kom in till mig medan Nora hjälpte pappa att skotta snö :-)
Jag förberedde middagen och sen ringde jag grannen och så tog vi på oss och gick ut på en promenad. En timme var vi ute, det var riktigt skönt men det var jobbigt att gå i de höga snödrivorna.
När jag sen kom hem så var maten klar i ugnen och så var det dags för middag och än en dag undrar jag var dagen har tagit vägen.

Nora fick tag på Kristians tröja och tog den på sig, när hon har den på sig så inser man hur liten hon faktiskt är eller kort ska jag väl säga :-)

Imorgon börjar Kristian jobba efter många månader hemma, lite ångest är där nog allt.

Glömde ju skriva Ludvigs kommentar för dagen så den kommer så här lite efter...
Om Man först petar sig i gumpen och sen i ögonen, får Man inte bajs i ögonen då??
Ni förstår säkert att vi pratar mycket om hygienen, att det är så viktigt att tvätta händerna. Det kan kanske bli lite för mycket ibland men handhygienen är det viktigaste :-)

2 kommentarer:

  1. Halva nöjet med semester är ju att se fram emot det! Så då är det bra att man bokar tidigt... även om det kan bli en del tjat, helst hos er, om det...

    Lycka till med första veckan som ensamförälder på länge!

    Kram fr Karin

    SvaraRadera
  2. Ludvig verkar så smart, jag är imponerad.
    Kramar från Mittskepp 15

    SvaraRadera