onsdag 27 januari 2010

Snöstorm o kallt

Ludvig kom i säng ganska sent igår eftersom han inte duscha och la sig förrän vi hade kommit hem från mötet så han sov lite längre imorse.
Kristian körde iväg till tandläkaren men hann komma hem igen innan det började snöa och blåsa så mycket.
Idag har vi haft en riktig innedag, har inte varit utanför dörrarna. Vi har sorterat undan lite leksaker från Noras rum, jag har tränat syn och orientering med Ludvig. Jag har ställt mig en bit ifrån honom och så har jag hållit fram mina armar och så har han gått emot mig. Nästan som man gör till små barn när de lär sig gå :-) Det gick faktiskt riktigt bra, när han närmade sig mig så backade jag lite och så fick han gå lite till. Har han bara oss i rätt ögonriktning, alltså rakt framför sig så går det bra, givetvis får där inte vara några hinder i vägen för honom.

Morfar och morbror kom hit och tog en eftermiddagsfika och jag har pratat med en kvinna från hemservice eller vad de nu hette, angående avlösning till Ludvig. Hon och en annan person kommer hit den åttonde för att prata om vårt behov.
Psykologen hörde av sig och sa att hon inte fått tag på den familj där hon ska göra tester den dagen vi har möte på skolan men att hon skulle försöka nå dem ikväll. Jag håller mina tummar för att hon kan ändra sin tid för kuratorn hade ingen möjlighet att följa med.

Annars har inget speciellt hänt, vi har bara tagit det lugnt. Det verkar som om Ludvig börjar bli förkyld igen men vi ska in till Lund imorgon och då ska de få lyssna på hans lungor för han är lite slemmig, behöver spotta lite då och då. Kan ju bero på förkylning men det är lika bra att de lyssna på hans lungor.

Vi hoppas stormen har lugnat sig till imorgon så vi kan gå ut och njuta av snön :-)

1 kommentar:

  1. Vad bra det ska bli när ni får lite tips om hur Ludvigs färdigheter kan stimuleras på bästa sätt! Men du är påhittig som kommer på sätt att träna honom. Och jag förstår att ni ännu mer än vi längtar efter lite vårvärme och längre stunder ute. Idag är man glad att man är hemma och inne.

    Kram fr Karin

    SvaraRadera