fredag 16 april 2010

Besök på Vellingeblomman

De satte droppet tidigt i morse så vi åkte hem och åt frukost vid nio. Efter lite lek och undanplockning så körde vi till Vellingeblomman. Det tar som sagt lite tid innan Ludvig tar in när vi berättar saker men när det gick in så var han nöjd över att vi skulle åka. Där var inte så mycket folk där och det var skönt. Ludvig och Nora satt på kundvagnen och hade det mysigt och vi kunde gå runt och titta utan tjat.

Annars har dagen bjudit på fint väder och vi har tillbringat en del tid i trädgården och en del tid inne. Ludvig har börjat leka ganska mycket med sitt duplo lego igen och slutat tjata så mycket om små legot och han leker heller inte så mycket med playmobil sjukhuset och det kan vi kanske se som positivt.

Vi hoppas på fortsatt fint väder i helgen, har en del som skulle behöva fixas i trädgården men allt tar sin tid.

Sitter nu och har fredagsmys på sjukhuset med en cola på bordet och Så ska det låta på tv:n. Robert Gustavsson, han är ju grym på att sjunga. Här är inte så mycket tv kanaler att välja på, det är ettan, tvåan och fyran :-)

Ha en skön helg!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej igen Madde!
    Om du undrar vad jag håller på med så skulle jag demonstrera för min mamma hur man kommenterar i en blogg....givetvis hann jag skicka kommentaren innan den var klar....Skulle sen korrigera det men det gick ju inte helt bort.

    Som jag skrev innan så är det ju helt fantastiskt att Ludvig kan komma ut nu till lite olika ställen! Tror bestämt han är helnöjd även om det skulle bli för mycket synintryck.

    Kram Marie!

    SvaraRadera
  3. Hej Madde, det var längesen jag hörde av mig men jag har knappt varit hemma sista veckan känns det som. Men jag följer ändå er och gläds åt att ni kommer ut lite i alla fall. Just Mobilia kan jag själv bli ganska trött av - ljud, folk, intryck så det förstår jag att Ludvig också blir. Är det spa den här helgen? Eller har ni fått skjuta upp det?

    Kram fr Karin

    SvaraRadera