torsdag 29 april 2010

Då har snart en hel vecka gått

Redan torsdag, så fort tiden har gått denna veckan. Det har fungerat hur bra som helst att vara hemma med bara Ludvig. Visst vi har en stund på morgonen, barnen och jag och sen är där en stund på eftermiddagen innan Kristian kommer hem.

Idag satt Ludvig och lekte närmre en timme på sitt rum när vi kom hem från dagis, visst att jag fick hjälpa honom in emellan men ändå, han var jätteduktig.
Därefter började han strula lite och kasta sakerna omkring sig men det tog jag som tecken på att han var trött. Då gick vi ut till soffan där vi bygger en koja som han kryper in för att "återhämta" sig och där satt han medan jag packade in saker i bilen som skulle till återvinning.
Vi körde och tankade bilen, han följde med in och betalade, vi körde och slängde skräp, han följde med av bilen och hjälpte till och sen körde vi hem till farmor och fikade. Där satt han ett bra tag och lekte med lego innan vi körde hem.

Väl hemma var det dags för återhämtning igen så då blev det kojan och sen gick vi ner och postade ett brev och sen till dagis för att hämta Nora.

När Kristian kom hem så frågade Ludvig direkt om vi skulle starta grillen och vilken tur att jag hade tagit fram mat som kunde grillas :-)

Nu har maken gått in till grannen för att titta på fotboll, det är ju bara tredje kvällen på rad som det är fotboll på tv. Själv ska jag fortsätta sortera ut kläder som ska säljas på Tradera, det är läge nu att lägga upp vår och sommarkläder.

Ludvig har frågat idag vad vi ska göra imorgon men jag har inte kommit på något ännu så jag får fundera ut något. Små utflykter gör ju att dagarna går fortare och han är mer nöjd så kom gärna med förslag.
I måndags var det ju en massa läkarbesök, tisdags var det Hab och mormor, igår var det Coop och idag slängde vi skräp och matade bilen och han har varit så nöjd (ja förutom i måndags när han mest var orolig).

Ha en skön Valborg!

1 kommentar:

  1. Vad bra att ni fått in vissa rutiner.
    Har ni varit på Malmö Museum nyligen? Akvariet och de uppstoppade djuren brukar "gå hem". Att fika på restaurang Vega på bottenvåningen är inte heller tokigt.

    Snart är det väl också dags för små gulliga andungar i våra parker. Över huvud taget tycker jag att att parkerna - Pildammsparken i synnerhet - bjuder på så mycket fint.

    Visst ja, tekniska museet är ju mycket spännande.

    Ha en riktigt fin Valborg hela familjen!

    Marianne

    SvaraRadera