söndag 11 april 2010

Lättroat

Efter en ganska jobbig och skrikig förmiddag så måste jag berätta det positiva roliga som hände idag.
Jag och Ludvig kom till sjukhuset nu vid åtta och precis när vi hade fått av oss skorna så kom Ludvig på att han var kissnödig. Eftersom vi delar toalett med andra så har vi gärna skor på när vi går dit. Jag har tagit med ett par morgonskor till honom och idag var det första gången som han provade dem sen han blev sjuk. Hans motorik fungerar ju inte riktigt så bra som tidigare, saker som han har klarat lätt innan är fruktansvärt svårt nu. Då kan ni kanske gissa vad som hände när han fick på sig en sko där han bara stack in foten :-), den stannade då inte på foten, han hade ingen aning om hur han skulle gå och de flög av hela tiden. Som han skrattade, det var länge sen jag hörde honom så, hela korridoren hörde honom. Han vek sig av skratt varje gång skon smet från foten. Det får nog bli till att träna att gå med flip flop och foppa tofflor igen.

När det sen var dags för tabletterna så bad jag om ett glas saft och när jag kom in med det och han tog första klunken så sa han, blää ljummen saft. Sen satte han igång, saften var varm, kan man dricka varm saft och så garvade han som bara den. Det gick bra ändå, han tog sina tabletter med den ljumma saften. Sköterskan tittade på honom och frågade om han var ledsen eller om det var som han tyckte det var roligt :-)

Dessa skratt ger så mycket energi och det hjälper oss i de annars så tunga dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar