torsdag 1 april 2010

Hjärtils vill fira påsk hemma

Ludvigs ångest över att behöva fira påsk på sjukhuset är stor. Han frågar säkert 50 gånger per dag var han ska sova till påsk, kommer jag att vara hemma till påsk osv.
Nu när vi satt och åt Happy Meal för tredje dagen på rad så säger han, Hjärtils, han vill fira påsk hemma :-)
Hjärtils är hjärtenallen som fått namn, det fick han när vi bodde i Lund.

Jag var och slogs med alla andra som påskhandlade i förmiddags. Nora var med mig och hon skötte sig faktiskt riktigt bra.
När vi hade packat in alla varor så packade vi in oss i bilen igen och körde till Ludvig och Kristian.
Barnen fick träffas och de blev helt överlyckliga, vi var ute en liten stund och lekte på lekplatsen men sen frös Ludvig så han och jag gick in medan de andra körde och handlade mat.

Nu har Kristian lämnat Nora hos mormor, sen skulle han köra hem och sova.

Fick precis besked om att vi kommer att få fira påsk här, ska ha antibiotika intravenöst i 7-10 dagar så...ja vad säger man.
Ev kan vi vara hemma mellan medicineringen men då får vi åka in här vid 22 på kvällen och sen komma tillbaka klockan 7 på morgonen så vi får väl se hur vi gör.

Ha en riktigt GLAD PÅSK alla, vi återkommer och firar påsk när vi är utskrivna.

2 kommentarer:

  1. Du är så fantastisk i ditt tänkande. Och så klok.
    Naturligtvis kan ni fira påsken precis när ni vill.
    Jag lovar komma in med några nya godisnallar till er Påsk eftersom jag funnit dem här hemma.
    Haha, så köper jag i Tyskland och så finns de här hemma nära mig. Jaja så kan det vara, men det är ju bra inför framtiden.
    Stor Påskkram till hela er fina familj.
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Får du några påskägg på sjukhuset?

    Får du komma ut och leka så kanske jag kan komma till en lekplats nära sjukhuset?

    Kram från Malin

    SvaraRadera