onsdag 28 april 2010

En riktigt bra dag

Denna dag har varit riktigt bra förutom en liten incident i morse på väg till dagis. Då upptäckte Ludvig att Nora hade mössa på sig medan han bara hade en keps, bråttom som vi hade så hann jag inte leta efter någon mössa men se det skulle jag verkligen ha tagit mig tid till. Istället så tragglade han om mössan när vi gick, tvärstannade på vägen så det slutade med att jag fick gå tillbaka och leta upp mössan medan jag hade Ludvig liggande på marken och protesterade och Nora som försökte lugna honom och hjälpa honom upp.

När vi kom hem från dagis var vi lite i trädgården och lekte och sen satt han på sitt rum och lekte. Då passade jag på att göra lite av de måsten som finns i hemmet :-)
Vi körde till affären för att storhandla och då mötte mormor upp som kunde ha Ludvig och så kunde jag handla. Han var nöjd med att ha fått följa med på varuhuset och när det sen började bli tråkigt gick de ut och satte sig och åt glass. Vi åkte hem allihopa och fixade lunch och sen var det dags för mig att köra till psykolog och kurator på Hab. Ludvig var hemma med mormor men jag hade varit noggrann och berättat för honom att jag skulle iväg. Han hade det hur bra som helst med mormor, de lekte först här inne och när vi kom hem var de ute.

Mormor stannade och grillade med oss och sen kom även farmor och farfar på besök och farfar hjälpte till att plantera potatis så vi kan ha egna potatis till midsommar.

Så om vi summerar hela dagen så har den i stort varit bra, inga stora och många utbrott och inte mycket velande utan mest solsken :-)


1 kommentar:

  1. Det låter som en härlig dag. Jag önskar er mängder av sådana.
    Marianne

    SvaraRadera