fredag 9 april 2010

Fredag igen

Då var det fredag igen och ännu en helg kommer att tillbringas på sjukhuset.
Jag körde och löste av Kristian vid nio och då hade jag frukost med mig till mig och Ludvig.
Klockan tio sattes hans antibiotika i dropp och innan dess hade läkaren varit här och pratat. Då fick vi reda på att han i varje fall ska ha antibiotika över helgen och sen på måndag ska det tas nya prover. Doktor D i Lund ville egentligen att vi skulle komma till dem på måndag men tyvärr så var där fullt så vi får ta den tid vi har på onsdag men de ska ta nästan alla prover här på måndag så vi får svaren på onsdag.
Fick reda på att det är Ludvigs huvudansvariga läkare som har jouren i helgen så då har han ronden här. Då kan vi passa på att framföra vissa saker som vi undrar över.

Klockan 12.30 kom Kristian och Nora och hämtade oss och så körde vi hem och åt lunch. Barnen lekte lite, själv gick jag och handlade lite saker som behövdes till middagen, hämtade ut ett bokpaket med en bok som heter Litet syskon och som är skriven av en psykolog och som handlar om syskon till funktionshindrade barn.
När jag kom hem fixade jag middagen till kvällen, en av Ludvigs favoriter, Sjötunga Walevska men inte med sjötunga utan med spättafiléer.
Klockan fyra var det dags för att åka in och få medicin och sen hem och äta middag, fixa fredagsmys med popcorn. Nora har hostat och snorat idag och precis innan jag och Ludvig skulle åka in så tog jag tempen på henne och då visade den 38.8. Suck när ska allt ta slut, nu borde det väl räcka för ett bra tag framöver.

Nu är jag med Ludvig på sjukhuset och ska snart sätta mig tillrätta på pinnastolen och titta på tv och hela dess stora utbud :-)
Fyran finns så jag kan se Solsidan och nu får det bli ettans Så ska det låta.

Ha en skön helg alla och håll er borta från alla baskelusker, fast det borde vara lätt, vi har ju tagit dem alla :-)

1 kommentar:

  1. Madde!
    Du är min hjältinna!
    Massor av tankekramar till dig och Ludvig (och Nora och Kristian)
    Marianne

    SvaraRadera